4 išlikimo tinklinės rinkodaros versle taisyklės

By on Geg 11, 2014 in Blog'as | 0 komentarų

Šį karta norėčiau pakalbėti su  Jumis apie tai, kas gi padeda tiek naujokams, tiek ir jau, kurį laiką bevystantiems tinklinės rinkodaros verslą išlikti versle ir nesuklupti ties tarpiniais sunkumais, o judėti link savo ilgalaikių tikslų, kuriant stabilių ir tvarų verslą.

Išskirčiau 4 svarbias taisykles, be kurių šis kelias gali būti labai ir labai sunkus. Pažvelkime į jas.

1. Laikas. 

Pamąstykime, kaip dažnas žmogus pradeda savo karjerą tinklinės rinkodaros industrijoje? Jam kažkas pasiūlo vieną ar kitą galimybę, jis pamėgina produktą ar paslaugą, kuri jam patinką ir pamąsto, kad tikrai rastų bent porą žmonių, kuriems tai būtų įdomu, o tuomet dar į galvą šauną koks nors giminaitis, kuris „tikrai puikiai pasirodytų šiame versle“, tuomet dar vienas kitas koks nors draugas ar pažįstamas, kuris turi „platų kontaktų ratą, ir tikrai būtų čia super žvaigžde“, ir žinoma tuomet toks potencialus partneris įkvėptas tokių minčių, priima sprendimą prisijungti. Tačiau ar dažnai jis paprašo jį pakvietusio asmens, prisijungdamas, išmokyti jį naujos profesijos? Taip pat, naujos profesijos, nes tinklinė rinkodara būtai tai ir yra. Žodis profesija kilęs nuo žodžio profesionalas, t.y., savo srities ekspertas. Pradėjus bet kokią naują veiklą ir norint pasiekti ženklių rezultatų, mes turime siekti tapti profesionalais. Ir nenustebkite, verslas, tame tarpe, ir tinklinė rinkodara, yra profesija.

O norint tapti profesionalu savo profesijoje, reikia laiko. Tai nėra vienos dienos ar vieno mėnesio, net greičiausiai ne vienų metų procesas. Todėl pirmoji taisyklė, kurią reikia žinoti pradedant savo kelią tinklinėje rinkodaroje ir turint tikslą kurti verslą, o ne tik būti kompanijos produktų vartotojų ar gauti šiek tiek pajamų savo vartojimo pasidengimui, yra tai, kad Jums prireiks laiko, 2-3, gal ir 5 metų, kol jūs galėsite tapti šios profesijos tikraisiais atstovais ir sukursite stabilų, ilgalaikį ir tvarų verslą.

Priimkite pirmus 3-5 metus, kaip mokymąsi verslo universitete, tik ne akademiniame, o tikrame realaus gyvenimo ir realaus verslo universitete, kuriame pirmiausia mokotės ir ugdote įgūdžius, tačiau tuo pačiu metu turite galimybe finansuotis savo mokslus iš pajamų, kurias gaunate, o kartais jau turėti ir ženklesnį pelną.

Žinoma tam, kad galėtume tinkamai laikytis pirmosios taisyklės, labai svarbi yra antroji.

2. Aiškus atsakymas į klausimą „Kodėl?“

Labai dažnai žmonės prisijungia prie tinklinės rinkodaros verslo tik dėl pinigų uždirbimo galimybės, dar blogiau, jeigu tik dėl greitos pinigų uždirbimo galimybės, ir gavę keletą pirmų neigiamų atsakymų, arba neuždirbę „išsvajotų milijonų“ per keletą mėnesių jie pasitraukia. Taip nutinka dėl to, kad jie nesuvokia tikrosios priežasties dėl ko gi jie pradėjo savo kelią tinklinės rinkodaros versle. Jeigu jūs arba jūsų partneriai nežinote aiškaus atsakymo į šį, labai svarbų klausimą „Kodėl?“ arba „Kam?“, jums bus sunku kurti tvarų, stabilų ir ilgalaikį verslą, kuris leistų viena gražią dieną jums visiškai atriboti save nuo pajamų generavimo veiklų, ir nesibaiminti dėl jų sumažėjimo. Kodėl taip nutinka?

Pirmiausia, jeigu jūs patys nežinote atsakymo į šį klausimą sau, jums bus sunku įveikti jūsų laukiančias kliūtis ir akmenis šiame kelyje. O kelias šis, nors ir veda link labai patrauklių ir malonių galimybių, pasyvių pajamų, kitokios kokybės pajamų bei gyvenimo būdo, galimybių, yra nelengvas ir siūlantis daug galimybių, bet kartu ir daug iššūkių. Nežinodami aiškaus atsakymo į šį klausimą jūs galite pritrūkti vidinės motyvacijos ir jėgų tęsti savo kelionę.

Jeigu gi jūsų partneriai nežino savo atsakymų į šį klausimą, jie lygiai taip pat dažnai klups ir nebe atsikels, o Jūs taip pat nežinodami jų atsakymų, neturėsite galimybės priminti jo jiems, kai pradinis įkvėpimas išgaruos ir bus atsitrenkia į sieną.

Taigi be aiškaus atsakymo žinojimo bus sunku laikytis ir pirmosios taisyklės, t.y. suvokti, kad tam reikia laiko ir kad pastovus ir tvarus rezultatas negimsta per naktį.

Tačiau vien tik suvokti, kad reikia laiko bei aiškiai žinoti atsakymą į klausimą „Kodėl?“ nepakanka, norint tvaraus verslo ilgalaikėje perspektyvoje, nemažiau svarbi ir trečioji taisyklė.

3. Komunikacija

Be teisingos komunikacijos sunku įsivaizduoti tvarų ir ilgalaikį verslą ir svarbu suvokti, kas gi yra ta teisinga komunikacija. Ją galima apibrėžti keturiais parametrais: su kuo? kaip dažnai? kokia kryptimi? dėl ko? Būtent šie klausimai ir atsakymai į juos apibrėžia ar jūs teisingai išnaudojate šią taisyklę.

Vystydami tinklinės rinkodaros verslą jūs komunikuojate labai dažnai, su kandidatais, su esamais partneriais, su sponsoriumi. Ir labai svarbu suvokti koks yra komunikavimo su visomis šiomis trim grupėmis dažnis ir dar svarbiausia kryptis, t.y. kas inicijuoja komunikaciją, kaip dažnai tai vyksta ir dėl ko komunikuojama. Detaliau apie tai kokiu dažnumu ir kryptimi turi vykti komunikacija mes pakalbėsime kitose mūsų rubrikos straipsniuose, tačiau šiandien norėčiau pasakyti, kad labai dažnai partneriai, ypač naujokai, o neretai ir jau turinys savo komandas, neteisingai suvokia komunikacijos kryptis, ir ypač su savo sponsoriumi. Partneris dažnai arba sėdi susigūžęs ir laukia kol jį pakvietęs asmuo domėsis jo rezultatais vos ne kas minutę, arba atvirkščiai užverčia sponsoriu visais įmanomas pagalbos šauksmais ir klausimas, net nepasistengęs įsigilinti į įrankius ir mokomąją medžiagą, kurią jam yra pateikęs tas pats sponsorius.

Komunikuoti reikia tinkamai, aiškiai ir išnaudojant esamus įrankius bei medžiagą, palengvinančius vienodą informacijos suvokimą, komunikavimą bei verslo vystymo veiksmų dublikavimą.

Laikantis pirmų trijų taisyklių bus gerokai lengviau pasinaudoti ir ketvirtąją, kuri užtikrins stabilų verslo augimą ir partnerių išlikimą jame.

4. Didieji renginiai

Jūs turite ne tik patys dalyvauti didžiuosiuose kompanijos renginiuose, bet ir planuoti savo komandos dalyvavimą ten, nesvarbu ar jūs jau turite komandą ar ne, kelkite sau didesnius tikslus. Jeigu neturite nei vieno partnerio planuokite kartu nusivežti 5 ar 10 žmonių, jeigu turite – planuokite esamus partnerius plius dar daugiau. Tokiu būdų Jūs išnaudojate didžiuosius renginius ne tik sužinoti kompanijos naujienoms ar pasikelti savo bei partnerių motyvacijai, bet naudojate juos, kaip  tam tikrais tarpiniais kertiniais taškais, žyminčiais jūsų verslo vystymąsi.

Jūs ir jūsų verslas auga tarp renginių, nes jeigu jūs kelete sau tikslą renginyje turėti didesnį kiekį žmonių, nei turite dabar partnerių jūs veiksite tam, kad tai pasiekti. Geriausias būdas įtvirtinti tokį savo pasiryžimą – iš anksto nusipirkti bilietų į tą renginį ir ne tik sau, bet ir tiems planuojamiems žmonėms kurių dar neturite. Tokiu būdu jūs ne tik labiau motyvuosite save jų ieškoti, tačiau ir tikrai turėsite motyvacijos patys išlikti versle ilgiau, net ir susidūrę su sunkumais, nes jau būsite susiplanavę kelionę, o retas, kuris nori atsisakyti jau suplanuotų kelionių, ypač, jeigu tai kelionė į kitą šalį. Taikydami tokią kultūrą ir savo komandoje, jūs padėsite savo partneriams taip pat turėti papildomų motivų tęsti verslą bei auginti jį.

Todėl Jūs turite tapti geriausias didžiųjų renginių reklamuotojais.

Šios keturios taisyklės atrodo paprastos kai jas išgirstame, tačiau gerokai sudėtingiau įgyvendinamos praktikoje. Pabaigai pateiksiu Jums keletą užduočių, kurios kiek pagelbės laikantis šių taisyklių.

Užduotys Jums

1. Nusimatykite 2-3 metų laikotarpį nuo šios dienos, nesvarbu ar dar neturite jokio rezultato ar jau turite bent kažkokį, laiką, kurį, kad ir kas be nutiktų jūs veiksite, ir laikysite jį daugiausia mokymosi, o ne pinigų uždirbimo laiku. Užsirašykite šią datą sau saugioje vietoje, kur visada galėtumėte ją prisiminti. Taip pat užsirašykite ir kitus skaičius: kiek laiko per savaitę jūs esate pasirengę skirti šiam verslui-mokymuisi? Kokio lygio stabilių pajamų norėtumėte pasibaigus šiam laikotarpiui. Kas kartą kai jausitės netenkantys jėgų, pasižiūrėkite į juos į įsivertinkite ar tikrai jau prabėgo numatytas laikas, ar tikrai skyrėte tiek laiko kiek planavote.

2. Paimkite baltą lapą ir jo viršuje užsirašykite klausimą „Kodėl aš pradėjau verslą su … kompanija?“ parašę atsakymą užlenkite pirmąjį klausimą ir parašykite antrąjį klausimą pirmajam atsakymui „Kodėl man reikia ….?“. Pavyzdžiui, jeigu jūsų pirmasis atsakymas bus „Todėl kad noriu uždirbti pinigu“, atrasi klausimas turėtų būti „Kodėl man reikia pinigų?“ ir taip tęskite tol, kol nebežinosite ką atsakyti. Paskutinysis atsakymas ir bus jūsų tikrasis atsakas į klausimą „Kodėl?“, bent jau tam laikui. Pakartokite pratimą po keleto mėnesių, nes atsakymas gali kisti.

Ar tai padėjo Jums? Jeigu taip, būčiau dėkingas, jeigu Jūs pakomentuotumėte straipsnį ir pasidalintumėte juo su kitais Facebook.

 Jurijus Clavas

Intelektualaus fitneso klubų asociacijos prezidentas, labdaros paramos fondo „Europa Pasauliui“ steigėjas, blogo „Sėkmės pamokos” autorius, asmenybės tobulėjimo bei tinklinės rinkodaros mokymų projekto Momenton bendraautorius, tinklodarininkas.

Mano tikslas – padėti Jums įgyvendinti Jūsų svajones, per vertingą bendravimą, naudingą mokymąsi bei vaisingą partnerystę. 

 

Siųsti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *